Hoogtepunten

Wat is eigenlijk het belangrijkste – voor je werk of voor je leven – dat je aan Justo Mwale University geleerd hebt? Deze vraag stelden we aan studenten en oud-studenten. Vandaag een greep uit de antwoorden.

dia2

Dinah, uit Zambia en vorig jaar afgestudeerd, zegt: Justo Mwale heeft me geholpen mijn potentie te verwerkelijken en mijn kennis te vergroten, zodat ik nu niet alleen het woord van God preek, maar ook mijzelf en andere mensen kan helpen.

dia3

Mary, uit Malawi en ook vorig jaar afgestudeerd, geeft als antwoord: Justo Mwale heeft mij laten zien dat God’s werk verder gaat dan alleen het spirituele.

dia4

Mwila, de vrouw van een oud-student en inmiddels zelf ook afgestudeerd, antwoordt: Justo Mwale heeft me niet alleen geleerd om een goede rentmeester te zijn van Gods schepping, om een moedige en onbeschroomde prediker te zijn, maar ook wat het betekent een echt Christen te zijn.

dia5

Golebilwe, uit Zuid-Afrika en net klaar met zijn studie, zegt: Voor mij is Justo Mwale een plaats waar barrières worden doorbroken en bruggen worden gebouwd. Ik heb er kennis gemaakt met mensen en ideeën uit verschillende contexten, en ben uitgedaagd om te denken buiten de kleine kaders die wij voor onszelf creëren. Ik verlaat Justo Mwale als een verrijkt Christen.

dia6

Jacob, uit Zambia en afgestudeerd in 2015, geeft als antwoord: Op Justo Mwale heb ik geleerd om hard te werken.

dia7

Nathan, uit Zambia en derdejaars student, zegt: Ik had nooit gedacht dat ik al zo snel een persoonlijke bibliotheek op zou bouwen. Ook heb ik mensen uit verschillende landen en culturen leren kennen.

dia8

Rebecca, de vrouw van een student die net zijn opleiding heeft afgerond, antwoordt: Justo Mwale heeft mij moed gegeven.

dia9

Paulo, net afgestudeerd en teruggekeerd naar Mozambique, zegt: Justo Mwale is het belangrijkste theologische instituut in Zuidelijk- en Oost-Afrika.

dia10

Lazarous, een derdejaars-student uit Zambia, geeft als antwoord: Justo Mwale heeft me geleerd om te denken en te analyseren; en om creatief en innovatief te zijn.

dia11

Tabitha, afgestudeerd in 2013, zegt: Justo Mwale heeft mij geholpen om het doel in mijn leven te vinden – wat is mijn wereld, en wat is mijn rol daarin? Het onderwijs heeft mijn denken en schrijven aangescherpt. Eenvoudig gezegd: Justo Mwale was het beste fundament, en alles wat ik doe is daarop gebouwd.

Aan Justo Mwale University leren predikanten de vaardigheden en kennis die ze nodig hebben om hun ambt goed uit te voeren. Maar er is meer: de opleiding daagt uit tot het stellen van kritische vragen en geeft studenten het zelfvertrouwen om uit te groeien tot leiders in hun gemeenschap.

Dit werk wordt mede mogelijk gemaakt door de donateurs van Kerk in Actie. Wij danken u voor uw steun!

Geef een reactie

